Banner-small

Zoek een vestiging

Communicatietrends

Blog
Evenementen

Laat je beursstand ook zelf het werk doen

Deelnemen aan een beurs is kostbaar dus je moet eruit halen wat er in zit. En er zit veel in. Een beurs is een verjaarspartij: als de juiste mensen komen en je ontvangt ze een beetje hartelijk wordt het onvergetelijk.

Laat je beursstand ook zelf het werk doen

Deelnemen aan een beurs is kostbaar dus je moet eruit halen wat er in zit. En er zit veel in. Een beurs is een verjaarspartij: als de juiste mensen komen en je ontvangt ze een beetje hartelijk wordt het onvergetelijk.

Vandaag geopend:

-

      Een beursstand kan niet zonder goede standbemanning maar met de goede aankleding en inrichting doet een stand ook zelf het werk voor jouw bedrijf of organisatie. Dat moet ook wel, want jij of jouw mensen zijn er ook weleens niet – naar de wc, koffie met een Bounty halen, of checken of het bij de concurrent lekker leeg is. Of je bent al in gesprek met andere bezoekers.

      Hieronder de negen gouden tips om je beursstand voor jou te laten werken.

      1. Val op met jouw beursstand.

      Het liefst moeten mensen al van een afstand zien wat men bij jou kan vinden en of dat interessant voor hen is – of niet.

      2. Zorg dat je naam of logo zichtbaar is.

      Het is druk, op elke beurs zijn er zoveel anderen. Spring eruit met je logo: het is herkenbaar of attractief of allebei.

      3. Sla van tevoren op de trom.

      Gebruik je e-mailnieuwsbrieven, je website, je blog, zet het op social media: jij staat op deze beurs. Gebruik ook de hashtag van de beurs.

      4. Maak er een verhaal van.

      Post op social media of je blog foto’s van de opbouw, de mensen die er straks staan, nieuwe producten met een onthullingsdoekje er nog omheen. Maak het spannend.

      5. Vul aan met online.

      Zorg dat de bezoekers van je website zien dat je op die beurs staat en zorg dat de bezoekers van je stand je website kunnen vinden. Wijd desnoods een aparte pagina aan de beurs en jouw aanwezigheid daar.

      6. Vogeltje, cameraatje, P’tje en F’je op de wand.

      Gebruik die bekende icoontjes van Twitter, Facebook, Pinterest, Instagram en vermeld al je socialmedia-adressen in je stand. Dat wekt vertrouwen en mensen kunnen je beter vinden op hun mobieltje om je uit te checken.

      7. Leg voldoende flyers neer.

      Leg flyers klaar op een plek waar mensen ze zelf kunnen pakken. Niet iedereen wil jou of je verkoopmedewerkers spreken.

      8. Zorg voor fijn meeneemmateriaal.

      Nog beter dan een flyer: zet tasjes neer met daarin een flyer, een sample of een giveaway, een rolletje pepermunt, je visitekaartje, een vaktijdschrift. Mensen zijn dol op gratis spulletjes.

      9. Denk aan de pers.

      Pers (lees: journalisten, redacteuren, fotografen en ook bloggers) wil een mapje met informatie, een persbericht, je visitekaartje, foto’s en misschien zelfs een USB-stick of een link die dergelijke informatie digitaal ontsluit.