Adjiedj Bakas’ Communicatietrends

Multicopy Communicatietrends

Interactieve abri laat voorbijgangers met autootjes spelen

Buitenreclame wordt dankzij digitale technieken steeds interactiever. Seat laat voorbijgangers op het Rembrandtplein in Amsterdam zelf de kleur bepalen van de Seat Ibiza. En je kunt de auto laten toeteren.

Een Seat Ibiza naar wens samenstellen en meteen checken of de kleur je aanstaat. Dat kon van 18 september t/m 22 september met de interactieve, digitale abri die Seat liet neerzetten op het Amsterdamse Rembrandtplein.

Via je smartphone maak je verbinding met de abri, waarna je de auto kunt customizen naar eigen smaak. De net vernieuwde Seat Ibiza is met diverse accessoirespakketten en kleuren te personaliseren. Je hoeft er niet voor naar de showroom maar doet dit gewoon tijdens het wachten op de tram.

Claxon en alarm

Seat installeerde in samenwerking met JCDecaux een digitaal scherm met internet in de abri. Via een keuzemenu kunnen voorbijgangers de digitale Ibiza via hun telefoon van kleur laten veranderen. In de glazen achterwand van de abri zijn dankzij zogeheten edgelight-techniek de contouren van de Ibiza te zien.

En als extra gimmick zijn de claxon, lampen én het alarm van de Ibiza te bedienen.

Get connected

De bijzondere abri is onderdeel van de Seat-reclamecampagne ‘Get connected’. In nieuwe Seats kan de bestuurder zijn of haar mobieltje makkelijk en snel koppelen met het infotainmentsysteem van de auto. De content van de telefoon wordt via Apple CarPlay of Google Android Auto op het touch-screen kleurendisplay in de auto weergegeven.