Adjiedj Bakas’ Communicatietrends

Multicopy Communicatietrends

Een pratende mupi verkoopt pizza’s

Buitenreclame werkt, maar interactieve buitenreclame in een winkelgebied die de dialoog aangaat met voorbijgangers is pas echt opvallend. Dat bewijst La Place met zijn pizza-pezaz.

Verrassend. Dat is het zeker, een kok die op straat pizza’s op maat bakt. Effectief is deze primeur in buitenreclame bovendien, want restaurant La Place verwelkomde aardig wat extra klanten.

Onder het motto ‘Heel Holland pakt’, een variant op ‘Heel Holland bakt’, liet La Place een mupi naast de Munttoren vlakbij de vestiging in de Kalverstraat in Amsterdam ombouwen tot een livestream bestelloket voor pizza’s.

Salami of ham?

Salami? Of liever ham? Champignons erbij, of gewoon tomaat en mozzarella. De pizzabakker bakt precies de pizza die jij wilt, via een live verbinding. Buitenreclamegigant JCDecaux spreekt van een

‘digitaal bestelloket met live audio- en videocontact met de keuken van La Place’.

Voorbijgangers werden in de eerste week van september 2015 op straat aangesproken door de kok van V&D-restaurant La Place. Zij konden ook echt terug praten, en de dialoog aangaan.

Buitenreclame

La Place wil met de live-buitenreclame-actie benadrukken dat het verse maaltijden serveert tegen een vaste lage prijs. Terwijl de kok de pizza’s na de bestelling bakte in zijn oven, liepen zijn gasten naar het La Place-restaurant.

Wie niet in is voor pizza kon ook taart of pasta komen proeven en bestellen. Het enige dat je miste bij deze interactieve reclamezuil op straat is geur.

Bekijk hier de video van La Place.