Adjiedj Bakas’ Communicatietrends

Multicopy Communicatietrends

De Gouden Gids waar je in moet staan: Google Mijn Bedrijf

Je hebt een eigen website. Maar sta je al in Google Mijn Bedrijf? Dat is de manier om je bedrijf of winkel online vindbaar te maken.

Steeds meer klanten zoeken online informatie. Omdat haast iedere Nederlander Google gebruikt moet jouw bedrijf eruit springen in die zoekresultaten.

Om goed vindbaar te zijn heb je allereerst een website nodig. Maar daarnaast kun je niet zonder vermelding in Google Mijn Bedrijf.

Dat is zeg maar de Gouden Gids anno 2015. In Google Mijn Bedrijf wordt je bedrijfsinformatie weergegeven op Google Zoeken, Maps en Google+ zodat klanten je altijd kunnen vinden, op elk apparaat.

Werkt overal door

De informatie die je opgeeft in de bedrijvengids van Google werkt namelijk overal door, in gewone Google-zoekresultaten, in Google Maps en in andere online databases.

Als je je hier inschrijft vergeet dan niet foto’s erbij te doen, ook van jezelf en je team, en je pand uiteraard. Foto’s maken zoekresultaten een stuk aantrekkelijker. Vergeet ook de zoekwoorden/tags niet.

Lokaal bedrijf

Als je nog geen Google-account hebt en een persoonlijk Google+profiel, maak je dat eerst aan.

Geef ook aan dat je een ‘Lokaal bedrijf’ bent, met een lokale klantenkring en een fysiek bezoekadres.

In de eerste stap moet je per se een categorie aangeven, en ook dat is weer belangrijk voor een goede positie in de zoekresultaten.