Adjiedj Bakas’ Communicatietrends

Multicopy Communicatietrends

Met een roll-up banner voor een dubbeltje eerste rang

De caissière bij Jumbo. De Dacia Logan. De receptionist bij ABN AMRO. De toiletjuffrouw bij V&D. Hoe onmisbaar ze ook zijn, er wordt haast nooit over ze geschreven. Terwijl ze wel duidelijk aanwezig zijn. Onmisbaar zelfs. Hetzelfde geldt voor roll-up banners. Of het nu tafelmodellen op A3- of A4-formaat zijn of grotere vloerformaten, roll-up banners oftewel oprolbare displays zijn de beste uitvinding sinds gesneden brood.

Je hebt een beurs. Een bedrijfspresentatie. Een opening. Een roll-up banner doet overal goed werk. In een winkel is een oprolbare display een uitgekiend medium om shoppers attent te maken op aanbiedingen. Of je zet ‘m gewoon neer bij het zitje van de receptie van je bedrijf. Niks zo handig, snel en goedkoop als een roll-up banner. Kleine formaten zijn handig als baliedisplay. Grotere roll-up banners, tot zelfs drie meter, hebben als vloerdisplay een ingebouwde stopping power.

Handig mee te nemen

En omdat ze oprolbaar en stevig zijn, zijn ze heel handig om mee te nemen, ook in een personenauto of desnoods op de fiets of lopend. Je rolt ze op, neemt ze mee, en je rolt ze in een handomdraai weer uit. Voor presentaties op beurzen, congressen, shows, feesten, voorlichtingsavonden en winkelpresentaties is weinig handiger en veelzijdiger en efficiënter dan een roll-up banner. En bijkomend voordeel: ze zijn niet weg te klikken, zoals een banner op internet.

We noemen hieronder de 8 grote voordelen van de roll-up banner.

  1. Stopping power.
    Roll-up banners zijn in de hoogst denkbare kwaliteit fullcolour te bedrukken en ze gaan makkelijk tot 3 meter hoogte. Maar ook kleinere formaten vallen op.
  1. Professionele indruk.
    Het ziet er strak en stevig uit, zo gelikt als je wilt. Je kunt de kleur, stijl en bedrukking zelf bepalen, kortom, je communicatieboodschap straalt precies uit wat jij wilt uitstralen.
  1. Flexibel.
    Een roll-up banner is vrijstaand, je kunt ‘m dankzij zijn uitklapbare voetjes overal neerzetten waar je wilt.
  1. Makkelijk mee te nemen.
    Hij is vederlicht en zit in een stevige cassette opgeborgen. Ook tijdens het transport is er weinig of geen kans op beschadigingen.
  1. Goedkoop.
    Voor een dubbeltje op de eerst rang bestaat niet dacht je? Jawel hoor. Een roll-up banner is goedkoper dan je denkt en je zit er echt eerste rang mee.
  1. Gemak.
    Binnen een halve minuut staat je roll-up banner op zijn plaats en dan overdrijven we nog. Want het is al in 20 seconden gefikst.
  1. Veilig.
    Een roll-up banner staat stevig en stabiel op zijn pootjes, en in geval van nood staat hij niemand in de weg want hij staat gewoon los.
  1. Leverbaar in elk formaat.
    Noem een formaat en het is leverbaar. Van 85 x 200 cm of 120 x 200 cm tot 300 cm hoog, of juist veel kleiner op A4- of A3-formaat (voor op tafel, toonbank of bar).
  1. Er zit toekomstmuziek in, en bewegend beeld.
    Het oprolbare LED-beeldscherm (voor televisie) zit er aan te komen en dat opent fraaie perspectieven voor de roll-up display. LG bijvoorbeeld kondigt aan in 2017 de eerste oprolbare oled tv’s te leveren. De Zuid-Koreaanse elektronicafabrikant liet dit jaar al een 18-inch groot oprolbaar display zien, en belooft ook al veel grotere formaten.